Followers yg yanie sayang

Wednesday, June 29, 2011

saya nak cuba makan jaMu...

Assalamualaikum...
U olls semua pernah x makan jamu, terus terang saya katakan saya x pernah makan/ rasa seulas jamu pun...mmg pernah dan selalu di perdengarkan mengenai kebaikan amalan memakan jamu nie...sbb ada akk kt ofis saya nie amalkan pemakanan jamu sejak anak dara lagi, akk nie dah baya2 mak sy...50++ dah pun, tapi tenaga dier lagi kuat dari saya yang baru berusia 26 tahun nie...dah la dia g keje naik bas, pastu nk kene naik turun bukit lagi (al maklum la nama pun Bukit Aman)...pastu kat dalam bas kene berdiri lagi smpai puchong...sbb dier kate mmg jarang2 la dier dapat duduk bile naik bas rapid tuu...(kesian)...balik umah sampai dekat2 nk maghrib...pastu pagi2 bangun punyer la awal 4.30 kot dier bangun, kt ofis mmg jarang la nampak dier tidor or tersengguk2...maunyer sy x respect...kuat betul akk tuu...tapi dier mmg makan jamu dari dulu sampai la sekarang nie ha...

sebenarnya saya dh lame nk mencuba makan jamu nie, tapi disebabkan saya menyusu badan saya risau ape2 jadi kt beby...sbb org kate jamu nie panas kan...mungkin saya akan tunggu smpai adam masuk 2 tahun so sy nk berhentikan dier susu badan, so boleh la saya makan jamu...sbb nyer sy rasa badan saya nie mmg kurang sangat2 tenaga...dah la supplement ape pun x makan, sy x tahula samada saya nie mempunyai fikiran yg sempit ker ape, sbb nyer sy takut ubat masuk banyak dalam bdan...nak2 pil plak...huhuhu...sbb tula saya jarang makan supplement2 nie sume...x mcm mak saya, rajin dan disiplin betul dier makan segala vitamin dan supplement2 yg dinasihatkan oleh doktor...

Dalam banyak2 jamu yg diperkenalkan, saya tertarik dengan satu jamu nie...jamu mak dara...confirm u olls sume pernah dengar kan...jamu nie diperkenalkan oleh ibu halimah...setahu saya jamu mak dara nie famous betul...kt ofis nie pun ramai jugak yg mengamalkan jamu mak dara...dan saya tertarik dengan salah satu jamu daripada ibu halimah iaitu jamu mak dara gold...keinginan saya terlalu membuak2 untuk mencuba jamu tersebut...nnt kalau saya terjumpa artikel mengenai khasiat jamu mak dara gold nie sy share yer...

Inilah dier ibu halimah...tengok body dier...kalah body saya nie...adoiii...


Terima kasih kerana membaca entry ini...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...