Followers yg yanie sayang

Tuesday, July 12, 2011

ganti puasa...

Assalamualaikum...
apa khabar anda sume hari nie...harap2 nyer sihat walafiat di samping keluarga dan teman2 rapat tersayang...cewah intro baik punya...heheee...
nak cite minggu nie program saya nak berpuasa direct dari isnin smpai khamis...then sambung lagi next week...al maklum la puasa x berganti...nie la akibatnya, kene habeskan ganti jugak...kalau x nnt kene bayar fidyah...sebenarnya baru tahu mengenai ilmu ganti puasa nie...padahal mak lang kesanyangan saya dh berkurun keje kt pusat pungutan zakat tapi sy nie x kutip ilmu pun daripada dier...so lepas dari saat ini saya sentiasa nk ganti sume puasa2 saya yg dh tertinggal2 dari sekolah menengah...serius nie saya x malu nk bgtahu yg banyak lagi puasa x kene ganti...tapi tang bab puasa tuu ok la sy buleh buat masalhnya tang fidyah tuu mmg kene kira betul2...mak lang saya citer ader org bayar fidyah smpai rm5 ribu...huh brape tahun dier x ganti puasa tuu...rhh sy nie ngata org sy sendiri pun x kira lagi brape banyak fidyah yg sy kene bayar...huhuhu
hari nie sy x puasa pun sbb nyer x bangun sahur...sabar jerla...baru ingat nk direct jer minggu nie...pagi tadi bangun2 jer dh kul 6.00...nk sahur apenyer kalau dh kul 6.00...sy nie x buleh laa kalau x bersahur, kalau x bersahur badan sy akan jadi menggigil2 nnt...mungkin sebab sy menyusu badan utk adam, jadi perlukan banyak air sbb office hour sy mengepam susu sbb tu kot sy memerlukan tenaga yg secukupnya...
ok la ape2 pun saya harap misi sy untuk ganti sume pose dan bayar fidyah akan tercapai jugak walaupun l ambat...anda mcm mana pula...sudahkan habes ganti puasa???...jom sama2 kita berpuasa...yeheee....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...