Followers yg yanie sayang

Sunday, September 25, 2011

lagi pasal kenaikan gaji...

Assalamualaikum....
kali nie nk sambung cite pasal ura2 kenaikan gaji kakitangan awam lagi...hish panas tul la isu nie...korang rase2 la kan gaji naek x...ari nie masuk ofis tengok kt fb member sy dier kate kenaikan mcm tahun 2007 jugak...10-30%...yg 30% tu untuk kumpulan sokongan dan yg 10% tu untuk golongan proffesional...pastu plak ade member sorang lagi kate elaun rumah akan dinaikkan menjadi rm400.00...ye ke nie...tapi elaun rumah tu mmg patut la naik, sebelum nie elaun rumah kitorang rm180 jer tau...kalau polis rm275.00, beza kan...pastu plak kan ader lagi satu ura2 kata mmg diaorg naikkan gaji tapi nak tarik elaun COLA...eh yeke nie...kalau cam tu baik x yah la naik gaji, same jugak jalan citenyer, name nk tarik COLA plak...x payah la tarik2...bagi itu ini pastu tarik itu ini...ape kes...jgn la wat mcm tu...

hish...banyak tul ura2 nyer kan, yg mane satu betul erk...korang ras ela kan mane satu yg betul n logik...ekeke...x perla ape2 pun kalau betul naik gaji...Alhamdulillah...sy pun x letak harapan yg tinggi sangat dalam bab2 nie, sbb bile kite letak harapan yg tinggi pastu hasilnya mengecewakan, kita juga yg hampa kan...so sy just tunggu dan tunggu jer bajet yg akan diumumkan x lame lagi...nk ikutkan ura2 mmg banyak...nak2 bile bos2 dah bercakap kan, x kan bende tu x betul...sedikit sebanyak mesti ade betul nyer jugak kan...x per la kite wait n see yaa...bak kate AC Mizal dalam maharajalawak...seeeyahhh!!!!!......


thanks for reading this entry ya...ekeke...

4 comments:

Nur Raihana Abd Rahim said...

yani,mmg kita hrp naik gaji..sebab tu kekal smpi pencen..cola mmg bile2 masa kerajaan bole tarik balik..pakcik yana ckp bonus dpt sebulan setengah..ritu dh dpt setengah bulan kan..pastu kenaikan pun ada..kita tunggu aje

pinkyanie said...

owh yeker yana...maknanya yg naek gaji tu cnfirm la kan...pasal COLA tu kene bersedia jerla...huhuhu...owh bonus pun dapat jugak...ALhamdulillah rezeki...kite sama2 tunggu erk...hihihi, thanks yana 4 the info...

NOR said...

he3x...klu naik gaji tu bgs gak,sbb kekal...bonus tu skali dpt hbs..tang cola tu xleh nk ckp sbb tu k'istimewaan je,ble2 ms leh tarik smule...(^_^)

ape pn tggu je la 7 oktober nie...=)

pinkyanie said...

NOR : betul tuu harapnyer dapatla kenaikan gaji...COLA tu kalau kene tarik redha jerla tapi kerajaan mestila naikkan gaji lebih ckit...ekeke...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...