Followers yg yanie sayang

Sunday, September 2, 2012

cite weekend...

Assalamualaikum
hye readers...ape khabar smua...mesti hari nie ramai yg termengah2 datang ofis sbb cuti 3 hari mesti full ngan open house kan...hihihi
awalnye mmg aku mcm dpt rase bestnyer cuti 3 hari kan...huhuhu...
mule2 jumaat tu sy balik kpg belah husband kt melaka sbb opah dia ada wat kenduri utk meraikan mak mertua sy yg nk menunaikan haji pada 16hb nie...next week plak kenduri kt umah mertua sy, tapi sy x dapat turut serta sbb i g mekap org u ollsss...mmg x leh nk cancel sbb dia da booking lama dah...
time g melaka tu family paksu sy mmg dah bgtau awal2 nk dtg beraya kt umah saya so sy dah siap2 tolong mak saya masak rendang bagai mlm tuu...
balik dari melaka sy duk kejap kat umah pastu zasss sy satu family plus ngan family paksu gerak ke Bangsar rumah Mak Lang sy...selalu nya kalau keluarga kitorang dr N9 dtg diaorg akan dtg samada umah sy dulu atau umah Mak Lang sy dulu sbb nye dlm family mak sume tinggal kt N9 hanya mak sy and Mak Lang jer yg duk kt KL nie...sbb tuu diaorg akan dtg dua2 rumah selalu diaorg akan berkampung kt umah mak sy la kan...suke2...hihihi
pastu keesokan harinya ok lah sy mmg x nak kuar mane2 pun dlm fikiran nie nk rest sambil kemas2 bilik...skali dah petang tuu dpt call dr Mak Lang sy bgtau atuk masuk hospt...adoiii terus x de mud fikiran runsing...pastu plak dlm diam2 husband sy ngan adik sy dah plan nk wat barbeque mlm tuu...so plan cancel sbb kitorang nk balik kpg jugak...act hosp tuu x sampai pun kt kpg kitorang se baek umah makteh mmg dekat ngan hosp tuu...so mlm tu kitorang berkampung plak umah mak teh...act hari ahad ada member2 abah sy nk datang...ada la beberapa family so mmg kitorang dh plan nk masak2...dah tu jadi mcm nie kan so sume plan kene cancel lah...next week I.Allah...
so keesokan harinya hari ahad kitorang g melawat atuk time petang sbb time t.hari paksu and pak ngah dah g...lagipun time petang dapat lame ckit kan...atuk duk kat wad kelas 1 so senang lah kami2 nie sume kan, x yah berdiri lame2 kerusi banyak...hihihi...atuk pun nmpak makin ok...harap2 nye hari nie atuk dah leh kuar...pastu duk umah rehat tuk x yah r wat keje banyak2...adoiii...
atuk ngan wan sy nie kan mmg payah tau kitorang nie puas la ajak dtg KL punyalah x nak...kalau datang KL baru tido sehari dah gelisah nk balikkpg...ayam lah ape lah...hadoiii...
aku dulu time cuti sekolah jer mmg duk kpg...budak2 sekarang nie aku tengok cuti sekolah bukannye nk duk kt kpg...al maklum lah sekarang nie dah ada fb la twitter laa eh mcm2 lagi lah sbb tu masing2 lagi suka duk depan komputer kan...kpg mane de komputer sume tu kan...lagipun kpg mcm line slow ckit...tapi ape2 pun aku tetap suke duk kt kpg...sekarang nie walau da kawen pun wajib setiap 2 minggu balik kpg paling x pun sebulan sekali mesti kene balik...aku sayang gila ok atuk ngan wan, lagipun diaorg yg jaga aku mase kecik2 dulu...aku kan cucu sulung so mmg ada kelebihan ckit lah kan...ekekeke...
so lepas habes waktu melawat tu kitorang pun balik KL...jem toksah cite la kan dari Kuala Pilah smpai Bukit Putus mmg jem...seb baek Lekas clear...pastu kan korang kitorang sume sambung wat barbeque semalam...Mak Lang pun dtg umah kitorang sbb kami same2 gerak dari hosp nk balik KL...kire menjadi jugak lah plan nk wat barbeque tuu kan...Alhamdulillah...
kalau kat kpg atuk aku x sihat masuk ward kat umah aku plak nenek sebelah abah aku pun ada jugak x sihat, x de selera makan jalan pun nk kene papah...kesian jugak semalam time mkn2 barbeque pun wan aku x selera jugak tapi still ada simpan kan utk dia kot2 hari nie dah ada selera makan...tulah mak ngan abah aku kene berbagi dua lah...mak kene balik kpg tengok abah dia...abah aku plak kene stay KL jaga mak dia...So hari nie mak pun dah ada kt umah leh tengok2 kan wan aku, abah pun dah bawak g klinik semalam...harap atuk aku dan wan serting aku cepat2 sembuh...hati nie x leh nk riang2 sangat selagi masing2 x baik lagi kan...kesian sangat2...

so harap2 nye next week x de ape2 hal lah...aku pun nk kene g Pedas N9 sbb nk mekap org sanding...dah lame x mekap customer nie...dah sebulan lebih, harap2 ok la dapat hasil yg memuaskan semua pihak...AMIN...

terima kasih kerana sudi membaca entry ini...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...