Followers yg yanie sayang

Friday, September 14, 2012

job mekap last week

Assalamualaikum...
pe khabar sume readers sekalian alam...
korang ok x...
aku mcm bese2 jerlah...PENAT sentiasa...puiii

x derlah gurau jer...this week aku ade job mekap kat N9...kali nie first time aku uruskan sume skali, pelamin, baju laki and perempuan mekap dll...Alhamdulillah so far family pengantin puas hati ngan servis aku...especially tang mekap diaorg rata2 puas hati...Alhamdulillah...Syukur...aku takut sangat nk mekap org pastu org tu x puas hati, nak menangis rasa tau x...bukan mudah tau nk jadi MUA nie...korang pun nk termuntah dah aku dok ulang ayat yg sama banyak kali kan...yerlah x sume customer tu sama...sepanjang2 aku mekapkan org mmg mcm2 peel aku dah jumpa tinggal sabar ngan x sabar jer kau tau x...adoiii...smpai kan bakal adik ipar aku merangkap assistant aku yg siap ckp lagi...kak mcm2 customer akk dah jumpe kan...mmg lah dia yg hanya ikut dan tengok jer pun pening ngan perangai customer2 aku nie kan pulak aku yg dok mekapkan diaorg, lagi pening...ada yg mulut becok bercakap x berenti, ada yg time aku mekap seramai2 duduk dlm bilik tuu then tengok barang2 mekap aku...yerlah kot2 lah aku nie guna brg2 x ory kan sekali bila ko belek2 terus terdiam lak mulut ko kan...hahha...ada tuu yg siap komplen2 cuba kau mekapkan sendiri boleh...ada pulak tuu yg muka masam mcm cuka x nak senyum2 sambil tanya eyeshadow aku MAC ory ke yg tiruan, pastu nk harga murah...weh ko mekap sendiri la cam tuu...tapi dek kerana kesabaran aku yg tahap dewa nie sbb tu masih boleh bertahan lagi smpai sekarang...Alhamdulillah...

kalau korang nak tau customer aku kali nie adalah customer paling senyap...sebab apa, sebab dia TIDO time aku mekap hokey...hahhaa...lawak tul, nak gelak pun ada tapi siyes x smpai hati weh...mule2 aku dok mekap dia smbil dia duduk aku mmg kene berdiri lah...(tulah penat tau jadi mak andam dekat nk dua jam berdiri)...then aku tengok dia dah tersengguk2, dia kata dia tido kul 5 pagi sbb pakai inai....boleh...pastu time nk ukir kening dia tu aku suh dia baring terus atas katil sbb dia dah terlentok2 ke kiri ke kanan kang tak memasal sengat lak ukiran kening aku tuu maklum lah aku mekap x kan cukur kening org nye so jgn risau kalau mekap ngan aku mmg kening korang x akan tercemar ok...hihihi...

kali nie pun aku mekap tergesa2 gak sbb nye nikah dan sanding hari yang sama...so diaorg nikah dah dekat kul 11...pehtu ambik2 gambar lagi dekat nk kul 11.30 baru start mekap...kalau ngan aku mekap sanding ambik masa dekat 2 jam termasuk pakaikan baju ngan aksesori bagai...mekap mmg lame ok sbb bukan mekap harian kite nk g keje tuu ini mekap sanding mmg LAMA...selalunye bile aku mekapkan org diaorg akan cakap...owh baru tau mekap nie lama kan...lahhh tu kira ok lah 2 jam kalau artis tu mekap ada yg smpai 4 jam tau...hambek kau...sbb tu aku kate jurumekap@MUA nie bukan sonang ok...banyak cabaran dan memerlukan banyak kesabaran...sbb tuu kdg2 mak andam nie kene ada gak mulut laser ckit2 kalau org komplen2 ko bagi pelempang jer sekali dan baru aku tau sbb apa mak andam tak bagi org tengok time mekap...sbb nye mcm nielah x nak org lain yg x do kene mengena MENYIBUK2...kalau setakat nk nengok skill mekap tu x de hal lah...sume basic pun sama jer...so balik kt cite pengantin tadi kan kelam kabut gak aku nk mekapkan dia sbb org kt dewan (diaorg bersanding kt dewan) dah call2 suh dtg cepat...lahhhh pening pale haku ok...tapi Alhamdulillah seb baek i nie cool org nye sumenye leh siap settle kul 1.45 diaorg dah siap2 bersanding...kira ok la tu kan...kitorang dah terpacak awal dah kt umah pengantin pagi tuu tapi sbb kan diaorg start nikah lambat so bukan salah mak yerrr...hehehe

so nielah hasil tangan aku pada hari tuu...jom tengok

ok dear...this is salmah before makeup...orgnye sangat2 pemalu...very the ok...hehehe


this is salmah after makeup...so kiut kan...time turun lepas mekap sume terpegun sbb minah nie x pernah mekap time nikah pun dia leh x mekap...pakai bedak jer...boleh...sangat sempoi kan...

time makan beradab...diaorg nie x sanding pun pelamin pun pasang kt umah utk ambek2 gambar ngan family...

cantek sangat salmah time sanding tuu...

cuaca hari tuu mmg panas hokey...pengantin sampai berpeluh2...tapi dun worry muke dia dah ditacap menggunakan produk yg berkuality so mekap I.Allah susah nak cair...




kelam kabut aku time nie...mase nie sume dah tinjau2 kat pintu bilik suh cepat...hadoiii...tp i tetap maintain ok...colol...cool yanie...

kan aku dah kate...aku bagi can dia tido..aku nie baik tau...ekekeke


gambar ine wajib ada...sebelum dan selepas...

Alhamdulillah nielah first job aku yg agak besar sbb mekapkan org utk majlis sanding then aku settlekan sume dari pelamin baju dll...Alhamdulillah...

so sesape yg nak wat tempahan mekap dan pakej perkahwinan leh call or whatsapp sy di 0176716831 (yanie)...dengan saya I.Allah anda leh dapat harga yg berpatutan

terima kasih kerana sudi membaca entry ini...

1 comment:

Unknown said...

pandai makeupkan..berubah jadi cantik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...