Followers yg yanie sayang

Thursday, January 19, 2012

ada ape dengan hitam dan putih...

salam Jumaat sume...
erm...korang sume...sy paling x suka org yg suka sangat mepertikaikan kulit anak kita hitam ker putih ker gemuk ker kurus keding ker, comel ker x ker...eh ape masalah dgn kulit anak yer...mcm pelik laa
bukan ape kan, sejak dari anak sy lahir lahir perkara pertama yg org tanye adalah..."weh anak ko putih ker hitam"...mcm BODOH gila kan soalan cam tu, sepatutnya tanye la anak ko sihat ker x, tanye la khabar ker sedap sikit telinga mendengarnya...nie sibuk sangat nk tahu kulit anak aku...

mentang2 la sy nie kawen ngan lelaki yg berkulit hitam manis, sibuk la depa nie nk nengok anak den ni putih ker hitam...eee bile lame2 rase naek menyampah tau org yg suke tengok kelemahan org lain nie...ade aku kisah ker kalau anak aku hitam knp, ko x nak pegang ker...

tapi naseb baek la sy nie jernis penyabar...yer say mmg penyabar, dan sy jwb jugak soalan2 cepu mas dr diaorg tu, sy kate mcm nie " korang tengok la sendiri nnt"...hambek ko, pastu org selalu ckp naseb baek anak ko ikut rupe ko, eh ape masalah kalau ikut rupe laki aku pun knp, buruk sangat ke laki aku tuu...laki aku tu nampak jer hitam tapi aku jer tau ape yg ada kt dia tu laa...masalahnya diaorg nie kan x fikir ker kalau diaorg ada anak nnt mcm mane, duk sibuk nk mempertikaikan anak org lain wat per kan...jaga tepi kain sendiri sudah laa...

pastu sy paling x suka org yg suka nk banding2 kan beby diarog ngan baby kita, aku mmg x suka la...wahai manusia fikirlah sendiri sentiap manusia yg diciptakan Allah tu ada kelebihan dan kekurangan masing2 laa...setiap beby tu adalah COMEL ok, lantak la dia putih melepak ker, hitam ker ape ke...korang tau x time mengandung apa yg sy minta adalah semoga anak yg dilahirkan itu SIHAT walafiat, Allah bagi kesihatan yg baik pun dah cukup2 bersyukur dah...x der nk fikir hitam ker putih ker...

Alhamdulillah Allah dengar permintaan sy dia kurniakan sy anak yg sihat...nasihat sy kpd sume la kan jgn la kita sesekali mempertikaikan mcm mana kejadian seseorang anak itu, sy rasa la kan agaknye diaorg nie nk sy jwb anak aku gelap ikut suami aku, baru la diaorg puas hati kan...mesti diaorg nie nak anak sy nie hitam pastu anak diaorg jer comel kan...common la babe... sy sama sekali x kisah anak org tu hitam ker putih melepak ker...ade aku kisah ker...hahaha...

SY TETAP BERSYUKUR DENGAN APA YG ALLAH DH KURNIAKAN KEPADA SAYA...Alhamdulillah...








Ini la buah hati pengarang jantung sy...anak bujang sy yg menjadi kesayangan seluruh keluarga...sesungguhnya KURNIAAN ALLAH itu tiada tolok bandingnya dan sangat tidak ternilai...semoga kehidupan kami sekeluarga sentiasa bahagia hendaknya...I.Allah...AMIN...

2 comments:

Nur Raihana Abd Rahim said...

siap la yg bangang sgt tnya soklan cmtu yanie?yana tak pernah lg la jumpa org camni.tp klu jumpa org camni mmg yana sound sebijik kat depan muka dia..menyampah kalau suka banding2 anak org ni.kot anak ko lg comel pun ko diam je la tak boleh?tk pyh la nk kondem anak org.comel pun kalau asyik skt kalau byk penyakit tak guna jugak.comel pun klu prangai cam haprak tak guna gak.apalh dipandang sgt paa rupa hitam ke putih ke tu yg tuhan bagi..eeeiii mg tak bole blah la dgn org camnih.mental btol..

...F@r-sH@... said...

adam c0meyh ap...biar jerk ap 0wg ckap kak...d0wg 2 bnyk gne mul0wt dri akal.=) sabar ea...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...